vrijdag 9 juni 2017

vrijdag 9 juni 2017

Verslag: Jelle

Vrijdag 9 juni 2017
Vandaag ben ik om 6 uur opgestaan en heb me klaargemaakt om te gaan werken. Het was voor de eerste keer in de week mooi weer dus ben ik met de fiets gegaan. Om kwart voor 7 zijn we met de fiets vertrokken en meneer Van Landeghem vergezelde mij vanuit zijn auto en nam foto’s van mijn fietstocht naar H. Essers.

Eenmaal toegekomen bij H. Essers heb ik een korte uitleg gekregen hoe ik volledige pallets moet picken. Toen de uitleg klaar was, zijn we er direct aan begonnen; pallets met goederen of IBC’s vanuit het hoogbouwmagazijn klaarzetten in de laadzones en klaarmaken voor vertrek. Dit heb ik gedaan tot ongeveer 10 uur.
Daarna ben ik terug begonnen met de reachtruck om pallets in de stellingen te stoppen (fast movers en slow movers). Toen ik daarmee bezig was kwam meneer Van Landeghem nog eens langs om foto’s en filmpjes te maken van hoe goed ik wel met de reachtruck kon rijden. Dit heb ik gedaan tot de middagpauze begon.
Zodra de middagpauze gedaan was, ben ik terug begonnen met de reachtruck tot ongeveer 13 uur. Toen werd ik er even tussenuit gehaald omdat ze mij wilden tonen hoe ik een vrachtwagen moest laden. Daar heb ik kleine 20 minuutjes over gedaan.
Toen ik klaar was met de vrachtwagen te laden ben ik teruggegaan naar de reachtruck en dit heb ik dan gedaan tot het einde van de dag. Er was ook een aangename verrassing ... op vrijdag mag iedereen een half uurtje vroeger stoppen en ik dus ook.

Toen ben ik begonnen met de fietstocht naar ons appartement terwijl meneer Van Landeghem me opnieuw met de auto begeleidde. Toen we aan het huisje hebben we de fietsbanden toch nog maar wat bijgepompt.

Bjarne’s dag:

Bjarne is om 7 uur opgestaan, heeft een sigaret gerookt, zijn tanden gepoetst en zich dan aangekleed om naar zijn stage te vertrekken. Dan heeft hij nóg een sigaret gerookt en heeft hij bij de fietsen gewacht totdat meneer Van Landeghem met de fietssleutsels kwam. Meneer Van Landeghem vergezelde ook hem bij deze fietstocht met de auto om foto’s te nemen. Ook Bjarnes fietsbanden waren wat aan de platte kant.

Eenmaal gearriveerd was Bjarne heel zwaar aan het zweten, heeft hij wat water gedronken vooraleer te beginnen met werken. Er werd eerst aan hem getoond hoe hij moet picken.
Eerst begon hij met wijn te picken en dan heeft hij voor een klant doucheaccessoires moeten picken. Dat heeft hij voor de rest van de dag gedaan.

Na de middagpauze probeerde Bjarne zijn fietsbanden op te pompen. Dat pakte helaas niet goed uit. Het werd alleen maar erger. Dan deed hij verder met picken.
Ook hij mocht vroeger naar huis omdat het vrijdag was. De eerste tien minuten onderweg naar het huisje lukte nog om te fietsen, maar dan heeft hij noodgedwongen de weg te voet moeten afleggen vanwege problemen met de fiets. In plaats van 10 minuten heeft hij er een uurtje over gedaan.

Eenmaal terug in het huisje hebben we nog even ontspannen en dan zijn we rond 18 uur naar de winkel gegaan om kleine boodschappen te doen. Rond 19u30 zijn we aan het eten begonnen. Deze keer heb ik het vlees gebakken. Het waren terug hamburgers met groentjes omdat we nog een beetje vlees en groentjes over hadden van gisteren.
Dan zijn we aan de afwas begonnen en dat was het voor de rest van de avond. Morgen zal er weer een vlog van Bjarne komen met informatie over onze dag van morgen.

Foto's van vandaag: 
http://bit.ly/2sOEAtn 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten