dinsdag 6 juni 2017

Dinsdag 6 juni

Verslag: Bjarne

Vandaag was de eerste werkdag.
Bjarnes dag:
Ik ben opgestaan om 7 uur. Ik heb me opgefrist en mijn tanden gepoetst en om 7.15 heb ik ontbeten in de ontbijtzaal.
Daarna heb ik mijn werkkleren aangetrokken en omstreeks 20 voor 8 ben ik opgehaald door meneer Van Landeghem om met de bestelwagen naar Danske Fragtmænd te gaan.
Mijn werkuren zijn van 8 uur tot 16 uur.

Eerst kreeg ik een rondleiding van Peter, de baas. Hij toonde me onder andere de lockers, de kantine en de rokersruimte. Daarna mocht ik beginnen met werken en heb ik de werknemers van Danske Fragtmaend ontmoet.
Het eerste dat Kenneth - mijn stagementor - me leerde was goederen verzamelen met het systeem via de scanner en hoe ze hun dozen verpakken en dichtdoen. Dit deed ik heel de voormiddag.
Om 12 uur was er een halfuur middagpauze.
Omstreeks 14 u leerde Kenneth me hoe ik de voorraad moet verzetten via hun scanner.
Mijn werkdag eindigde om 15.15 u omdat we om 16 uur een afspraak hadden bij Avis, het autoverhuurkantoor in Kopenhagen Downtown, waar we eindelijk onze minibus zouden krijgen.

Jelles dag:
Jelle is om 6 uur opgestaan, heeft zich klaargemaakt, deo gespoten en is om 20 voor 7 naar H. Essers vertrokken.
Hij heeft zich eerst aangemeld en is dan naar het magazijn gegaan. Hij heeft er de mensen die daar werken begroet.
Daarna is hij direct begonnen met werken.
Van 7.30 u tot 11 uur heeft hij goederen moeten ontvangen met Peter. Die gepalletiseerde goederen moesten onder andere in het hoogbouwmagazijn geplaatst worden.
Hij heeft dan een halfuurtje met de reachtruck gereden om te wennen.
Daarna had hij een halfuurtje pauze.
Na de middag begon hij met reachen tot 14 uur.
Vervolgens moest hij pallets splitten. Dat betekent dat meerdere goederen die op een pallets staan op verschillende pallets moeten gezet worden.
Om 14.45 u kwam meneer Van Landeghem hem halen om naar Bjarne te vertrekken.

Rond 15.45 u kwamen we aan bij Hertz, het verhuurbedrijf waar we sinds gisteren de bestelwagen huurden. Van daar zijn naar het kantoor van Avis gegaan, op ongeveer 5 minuten wandelen.
Bij Avis was het nog een heel gedoe om ons probleem uit te leggen.
Uiteindelijk hebben we toch een minibus gekregen voor de resterende weken dat we in Denemarken zijn.

Om 17.30 u zijn we eindelijk met de minibus kunnen vertrekken. Zodra we bij het huisje aankwamen, hebben we onze werkschoenen afgedaan en zijn we naar Netto, de supermarkt om de hoek, geweest om inkopen te doen.

Toen we thuiskwamen zijn we begonnen aan het avondeten: kipfilet met aardappelen en wortelen. We hebben binnen moeten eten want het was aan het regenen.
Na het eten hebben meneer en Jelle de afwas gedaan om mij verder aan de blog te laten schrijven. Achter dit alles konden we rustig op ons gemak zitten en douchen.

Tot morgen op de nieuwe blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten