donderdag 15 juni 2017

donderdag 15 juni 2017



Vanochtend was een speciale ochtend omdat we een bedrijfsbezoek hebben gedaan naar Top Toy. Enkele wist je datjes:

·         verdelen speelgoed zoals lego, gezelschapspellen, zwembaden…
·         50 jaar ervaring;
·         hun ambitie is kinderen gelukkig maken;
·         leveren aan 240 winkels;
·         magazijnlengte van 500 meter;
·         internationaal personeelsbestand;
·         transportband met schotels die kantelen zodra dat ze de medewerker bereiken die verantwoordelijk is voor het verzamelen van de goederen voor die winkel.

We kregen een rondleiding van Claus. Tijdens de rondleiding maakten we kennis met de inbound, het automatisch magazijn, het WMS picksysteem met tablets…
Het eerste wat we bezochten was de goederen die gesorteerd werden door de sorter. Daarna stapelt het personeel de dozen op een europallet. Indien de pallet volledig is, gaat deze op de transportband naar de automatische verpakkingsmachine.
De volgende afdeling waar we naartoe zijn gegaan is de inbound. De goederen worden uit de vrachtwagen gehaald en gesorteerd in het magazijn. Het is allemaal automatisch.
Na de inbound namen we een kijkje bij de layer picker. Die machine neemt de bovenste rij dozen van een pallet om daarna de goederen te sorteren. 
Tot slot bezochten we het automatisch magazijn. Via transportbanden komen de pallets in het automatisch magazijn terecht en die worden weggezet via een robotarm.
Morgen heeft Top Toy ook een energy day dat wil zeggen teambuilding met alle medewerkers.
Ze hebben ook een wall of fame hangen. Aan die wall of fame hangen personeelsleden die daar 10, 15, 20 jaar werken.

Jelien:
Deze ochtend liep mijn wekker af om 6u50. Ik heb mij klaargemaakt en niet ontbeten. Daarna zijn we met heel de groep vertrokken op bedrijfsbezoek naar Top Toy.
Achter de rondleiding heeft meneer Van Landeghem mij gevoerd naar Prime Cargo. Toen ik aankwam om 9u15 ben ik terug begonnen met het inkorten van labels door de boven-en onderkant af te snijden met een breekmes.
Vervolgens heeft Rafa mij uitgelegd hoe je moet rijden met een elektrische transpallet.
Om 12u ben ik gaan lunchen. Ik heb stoofvlees, rijst, maïs en worteltjes gegeten.
Na mijn lunchpauze hielp ik met de containers te lossen, de goederen te sorteren per doos en ompakken. Nadat de containers gelost waren heb ik nog goederen op de juiste locaties gelegd.
Achter de goederen op de juiste locaties te leggen zat mijn dag erop en ben ik teruggekeerd naar het huisje.
Bjarne:
Om 9u20 ben ik toegekomen op Danske Fragtmaend. Ik heb dan een watertje gedronken en dan ben ik begonnen met picken van wijnflessen met de stapelaar. Ik heb dit gedaan tot 10u30.
Daarna ben ik begonnen met de orderverzamelaar om hetzelfde te doen. Vervolgens verpakte ik deze pallets.
Om 12u heb ik als lunch macaroni gegeten.
Achter de lunchpauze heb ik een container helpen lossen tot 15u. Mijn laatste taak was het kuisen van de kaaien.

Jolien:
Om 9u15 ben ik toegekomen op Alpi. Ik heb heel de voormiddag lang orders gepickt met behulp van een magazijnkar.
Om 12u heb ik als lunch koude aardappelen met vis en meloenen gegeten.
Achter de lunchpauze heb ik hondenkorrels in een kleine verpakking gestoken.

Wannes:
Om 9u25 ben ik toegekomen op Blue Water Shipping. Ik heb tot de middag vrachtwagen geladen en gelost.
Om 12u heb ik als lunch kalkoen haasje met aardappelen, mosterd en spinazie gegeten.
Achter de lunchpauze heb ik een uur paletten verpakt.
Na het wikkelen van de paletten heb ik het magazijn gekuist.
Tot 18u heb ik Nicki geholpen met het magazijn te ordenen en heb ik nog vrachtwagens geladen en gelost.

Kimberly:
Door mijn accident op stage ben ik niet geweest naar mijn stage . Na het bedrijfsbezoek keerde ik terug naar hotel.
In het hotel heb ik gerust tot 13u30. Daarna ben ik naar het huisje gegaan en heb ik mijn kleren gewassen.
Daar heb ik gewacht tot Jelle en meneer Van Landeghem er waren om samen inkopen te doen voor de BBQ.

Jelle:
Om 10u00 ben ik toegekomen in H.Essers. Van 10u tot 15u heb ik met de reachtruck gereden om goederen te receiven.
Om 15u30 ben ik thuisgekomen en heb ik aan mijn Geïntegreerde proef gewerkt.  

Aaron:
Om 9u30 ben ik toegekomen in Freja. Teddy heeft verteld dat ik in het warehouse moest werken.
Ik heb een korte uitleg gehad over het warehouse zelf.
Om 10u ben ik begonnen met orders picken samen met Jacob. Dan heb ik onder begeleiding orders moeten picken tot 11u30.
Om 11u30 heb ik als lunch lasagne gegeten met wortels.
Om 12u00 heb ik terug orders gepickt. Ook de orders van de voormiddag heb ik in de wachtzone gezet.
om 15u15 zijn we begonnen met de opkuis van het magazijn.

De avond:
Om 17u30 zijn Kimberly, Jelle, meneer Van Landeghem en mevrouw Vantomme naar de Netto geweest achter het BBQ materiaal.
Om 18u zijn de koks (Kimberly en Jelle) begonnen aan de BBQ. Terwijl we aan het wachten waren op de lekkere barbecue, konden we genieten van lekkere tapas. We konden om 19h30 gezellig buiten eten.
De koks zorgden ook nog voor een ijsje als dessert.
Ons plan voor de avond is om nog een film te kijken.

Foto's van vandaag: http://bit.ly/2s65i2i

Geen opmerkingen:

Een reactie posten