maandag 12 juni 2017

Maandag 12 juni

Verslag: Kimberly

Kimberly’s dag:

Ik ben opgestaan om 6.45 uur. Mijn bed staat te dicht bij de muur waardoor ik niet goed heb geslapen. Eenmaal wakker, heb ik me aangekleed en ben ik naar beneden gegaan om te ontbijten. Het ontbijt was lekker.
Daarna ben ik terug naar boven gegaan om mijn veiligheidsschoenen en drank in mijn rugzak te steken. Om 7.30 uur stond meneer Van Landeghem klaar met het busje om naar onze stageplaatsen te vertrekken.
We hebben eerst Aaron & Bjarne afgezet, daarna was het aan mij. Toen ik in Leman aankwam, moesten we nog even wachten op mijn stagementor Kim. Kim toonde me de receptiedesk en de collega’s die op die afdeling werken. Na de kennismaking kreeg ik een rondleiding in het magazijn. Eerst mocht ik helpen op de receiving met Eric en Guillian. Er was een nieuw systeem geïnstalleerd op de computer waardoor er veel problemen waren en er niet zo veel werk was. Ik heb mogen rondrijden met een pallettruck en toen ik tijd over had heb ik dat dan ook gedaan om het beter onder de knie te krijgen.
Als middageten kregen we rijst met pindanoten, wortelen, spruiten en kip. Ik vond het lekker behalve de spruiten.
Na het middageten deden we verder met de receiving.
Op het einde van de dag was er een meeting. Ik heb er niet veel van verstaan want het was in het Deens.
Ik vond het een zeer leuke dag en ik heb veel bijgeleerd.

Aaron:

Aaron werd om 7 uur gewekt door Wannes. Hij heeft zijn kleren aangedaan, deo gespoten en heeft ontbeten. Rond 7u20 heeft hij zijn tanden gepoetst en nog een sigaretje gerookt.  

Toen hij toekwam op Freja kreeg hij een korte rondleiding van Jacob en een badge. Daarna moest hij kijken hoe ze een vrachtwagen lossen. Vervolgens mocht hij de inkomende goederen scannen en de locatie doorgeven aan de heftruckchauffeur, Peder.
Bijna iedere container heeft een GPS systeem, dit heeft Jacob getoond en meer uitleg over gegeven. 
Dan was het middageten: aardappelen, kip, boontjes, wortelen en komkommer. De kip en de aardappelen waren lekker.

Na het eten heeft hij met een pallettruck gereden. De rest van de dag heeft hij goederen gescand en op hun locatie geplaatst. Hij heeft ook vier pallets in een vrachtwagen gestoken. Om 16u30 haalden meneer Van Landeghem en mevrouw Vantomme hem op.

Wannes:

Wannes is om 6u opgestaan samen met Jelle. Dan is hij naar de ontbijtzaal gaan eten. Na het ontbijt is hij mee geweest met het busje om iedereen af te zetten.
Om 10u werd hij afgezet in Blue Water Shipping. Daar werd hij ontvangen door Tue en heeft hij een kleine rondleiding gekregen.
Rond 10u45 mocht hij oefenen met een pallettruck, dit tot de middag.
‘s Middags at hij lasagne. Het was lekker.

Na de middag heeft hij geholpen met het laden en lossen van vrachtwagens, colli’s tellen, pallets ompakken en het magazijn gepoetst. Rond 18u was zijn dag gedaan en werd hij door Peter naar het hotel gebracht.

Bjarne:

Bjarne stond op en heeft ontbeten. Dan is hij terug naar het huisje gegaan om zijn kleren aan te doen en zijn tanden te poetsen. Vandaag heeft hij heel de dag goederen gepickt. Rond 17u werd hij opgehaald.

Jelle:

Hij is om 6u opgestaan. Hij heeft zich aangekleed, zijn tanden gepoetst en is met de fiets naar zijn stage vertrokken. Hij is op zijn stage begonnen met de binnengekomen goederen te receiven.
Dan heeft hij tot de middag met de reachtruck gereden.

Na de middagpauze heeft hij twee vrachtwagens geladen en reed hij tot rond 14.45u met de reachtruck.

Jelien:

Ze stond rond 6.40 uur op en maakte Jolien wakker. Na het ontbijt vertrok ze met het busje naar Prime Cargo. Torben, haar stagementor, was er niet. Ze maakte kennis met de kantoormedewerkers, magazijnmedewerkers en kreeg een rondleiding van Claudia.

Haar eerste taak was picklocaties veranderen. Dan is ze naar 2 andere filialen van het bedrijf gegaan, in Greve en in Tune. Daar heeft ze dozen geopend zodat de collega’s ze in andere dozen kunnen steken. Vervolgens is ze doorgereden naar het volgende filiaal om kledij te picken. Na de lunchpauze deed ze verder met picken.

Jolien:

Jolien stond op, at cornflakes en vertrok met het busje naar Alpi. Daar heeft ze kennisgemaakt met Soren. Hij heeft haar rondgeleid in het bedrijf.

Na de rondleiding heeft hij haar doorverwezen naar Patt. Een eerste taak was het picken van kledij. Vervolgens heeft ze softwarepakketten en schoenen gepickt. Een laatste taak voor de middag was het maken en verpakken van Goodie boxen. Als middageten was het rijst, kip en groenten. Na de middagpauze heeft ze goederen per nummer gesorteerd. Daarna heeft ze de verschillende pallets ingepakt. Tot slot maakte ze nog enkele goodie boxen. Toen was het tijd en kwamen meneer Van Landeghem en mevrouw Vantomme haar ophalen.

Voor avondeten aten we kip met rijst, ananas en curry of zoetzure saus voor de liefhebbers. Dit werd klaargemaakt door Jelien en Jolien. Na het avondeten heb ik de blog afgewerkt. We wilden nog even de speelzaal van het hotel bezoeken, maar die bleek bezet door een vergadering.

Foto's van vandaag: http://bit.ly/2sgn6Iw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten